Nog een laatste tropische verrassing

19 december 2014 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Florida zou onze laatste bestemming zijn, althans dat dachten Timo en Jorja. Maar we hadden nog een leuke verrassing voor ze in petto, daarover later meer.

Maar we kunnen niet naar Florida gaan en dan Disneyworld links laten liggen. Dus hebben we ons eerst 4 dagen in de magische wereld van Disney begeven. En dat hebben we gezellig samen met Esther gedaan, die toevallig ook in Florida was en het leuk vond om een paar dagen met ons mee te reizen. En als je dan na een lange nachtvlucht een bekend gezicht ziet op het vliegveld is dat wel heel erg leuk en gezellig.
Na de vlucht zijn we met z'n allen in een grote auto naar Orlando gereden. Dat was nog een fikse rit (ruim 3 uur) maar we hadden gelukkig veel om bij te kletsen. In Orlando hebben we de eerste middag nog even rustig aan gedaan maar daarna zijn we twee dagen los gegaan in Disney. De eerste dag zijn we naar Disney studio's gegaan. We hebben uit volle borst meegezongen met de liedjes van Frozen, leuke shows gezien met stuntende auto's, Indiana Jones en The Muppets. We hebben de longen uit ons lijf gegild in een lift die maar bleef vallen en een auto dus zo hard gelanceerd werd dat we dachten uit de bocht te zullen vliegen. 'S avonds hebben we een prachtige lichtshow gezien op het water met allemaal disneyfiguren, dat was echt prachtig. Maar het allermooiste was het spectacle of dancing lights,  een hele grote straat, helemaal versierd in kerstsfeer en duizenden lichtjes die gingen dansen op verschillende kerstliedjes. Wij vonden het allemaal magisch!!
De volgende dag naar Magic Kingdom. Ook dat was erg leuk. Helaas was het nu een heel stuk drukker dan de dag ervoor wat zorgde voor langere rijen. Maar gelukkig is er de Fast Pass :-)) 's Avonds natuurlijk de lichtjesparade die al erg mooi was maar wij werden daarna compleet overdonderd door een lichtshow op het Disneykasteel met er achteraan fantastisch vuurwerk en dat allemaal op muziek. Opnieuw een magisch einde van een Disneydag!
De laatste dag zijn we (lees Esther en Linda) ons te buiten gegaan in de outletstores. Arco, Timo en Jorja hobbelden achter ons aan ;-)

De volgende dag hebben we Esther afgezet op de luchthaven en begon ons laatste avontuur. Van dit avontuur hadden we Timo en Jorja niets verteld .... het moest een verrassing worden. Wij hadden verteld dat we naar een hotel zouden gaan en dat slikten ze natuurlijk moeiteloos maar in werkelijkheid zouden we nog een 12-daagse cruise gaan maken door de caribean! Toen we de auto hadden ingeleverd werden we met een busje naar de terminal gebracht. Dit busje was toevallig geblindeerd door allemaal reclameplaksels op de ramen dus Timo en Jorja konden niet naar buiten kijken. En daarbij zaten ze ook met hun I-pad te spelen. Dus toen de auto stopte voor de terminal hadden ze nog steeds niet door waar ze heen gingen. De boot lag namelijk achter de terminal en was onzichtbaar voor ze. Maar toen we de koffers moesten afgeven en weer in de rij kwamen voor de douane begonnen ze zich wel af te vragen wat voor hotel dat dan was. En toen wij zeiden dat het hotel zich kon verplaatsen moesten ze diep nadenken maar uiteindelijk kwamen ze erachter en waren ze door het dolle heen.

We hadden een cruise uitgezocht door de Carabieen met een Nederlands tintje. Na een klein eilandje van de Bahama's bezochten we Aruba, Curacao, Cartagena (Colombia), het Panama Kanaal en Costa Rica. Op de boot was er ook een kids-club waar Timo en Jorja graag speelden. Voor de ouders dan rustig de tijd om wat pub-kwisjes en de shows te bezoeken. Zo kwamen we de vaardagen prima door. Aruba via een 4wd toertje bekeken. Vonden het eigenlijk maar een stoffig eilandje met weinig hoogtepunten. Willemstad op Curacao zelf wandelend bekeken. Leuk plaatsje en voelde prettiger dan Aruba.
Cartagena had een mooie oude binnenstad. De boot lag helaas ver weg dus ook hier een tourtje gemaakt. Ging prima omdat in de beschrijving stond dat er veel gewandeld zou worden. Vele oudjes kozen hier niet voor dus het was goed te doen.  Het publiek aan boord was gemiddeld wel wat ouder tot krakkemikkig. Niet storend maar bij excursies wellicht toch wat vertragend.
Het Panama kanaal voor de helft  ingevaren en daarna weer terug. Lijkt wat onzinnig maar we konden de sluizen zo goed zien. Hadden dit wat spectaculairder ingeschat maar toch wel aardig. De laatste stop in Costa Rica een boottocht door de Jungle. Wat apen, krokodillen en vogels gezien. We worden een beetje blase want ook dit was aardig maar geen spektakel.

Het leukste van de cruise was toch wel het cruisen zelf. De dagen vlogen om. Linda won met haar team een pubkwis. Dit moet toch echt aan de teamgenoten gelegen hebben want de vragen waren vervelend Amerikaans. De prijs was fenomenaal: een bagagelabel. Erg handig want we hadden in Orlando een extra koffer gekocht waar deze nog niet opzat!

En zo komt er een einde aan de reis. Vanavond vliegen we weer terug naar huis. Onze reis rond de wereld is dan voltooid. Zes maanden hebben we samen prachtige dingen gezien en meegemaakt. Nu moeten we weer terug in het 'normale' leven, wat goed is. Maar deze prachtige ervaring nemen wij mee in onze rugzak!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harrie egstorf:
    20 december 2014
    Hoi Linda en Arco,

Ik heb met héél veel plezier naar jullie reisverhalen gekeken, soms was het net alsof ik erbij was. Héél erg bedankt dat ik mee mocht kijken.

Tot spoedig ziens in Oostzaan
  2. Mick:
    21 december 2014
    Lieve reizigers,
    Ruim zes maanden genoten van jullie foto's en verhalen. Vele herinneringen zijn boven gekomen. Als jullie terug zijn heb ik ook een hoop te vertellen. Veel gedaan, veranderingen, verjaardagen vergeten en vele dingen meer. Prettige Kerstdagen en een goed begin in 2015.
  3. FamFransen:
    21 december 2014
    hoi Jorja, welkom thuis. Hopelijk zie ik je gauw want ik heb je erg gemist. Hopelijk kunnen we gauw weer spelen. Bel maar. tot gauw. Groetjes Annemay
  4. Margriet Bekebrede:
    22 december 2014
    Welkom thuis familie Visser,
    Wat hebben jullie veel gezien, beleefd en meegemaakt. En wat hebben jullie ons laten meegenieten van al dat moois. Deze herinneringen neemt niemand jullie meer af.
    Nu fijn gaan genieten van de feestdagen. Bedankt voor al die mooie reisverslagen, het was iedere keer weer een feestje om te lezen! tot na de vakantie.
  5. Esther van schaik:
    22 december 2014
    welkom thuis!!!
    ik kan er nog steeds niet over uit wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt! de meeste mensen doen dit nog niet in één leven! ik hoop dat jullie weer snel gewend zijn in slaperig oostzaan en jorja, tot de eerste training op 5 januari!
    fijne dagen, esther van schaik