Afscheid van Australië

1 november 2014 - Sydney, Australië

Zes heerlijke dagen in Sydney zijn om gevlogen. De Harbour Bridge is door Arco en Bart beklommen, het prachtige Operahouse is van alle kanten bekeken en gefotografeerd en in de grote zaal hebben we 's avonds naar een optreden van het symfonieorkest geluisterd.
De haartjes zijn weer geknipt, de nageltjes gedaan en de klerenkast is weer gewassen en aangevuld ;-)

En dan zit Australië erop. Vier maanden hebben we door dit prachtige land mogen rondreizen. We hebben Australië leren kennen als een gastvrij land waar je heerlijk, veilig kunt rondreizen.  Eerst door het uitgestrekte West-Australie waar heel veel 'niets' was maar waar we overweldigd werden door de prachtige 'gorges' en de mijnbouw die er bedreven wordt. Het Red Center met zijn prachtige rode kleuren en de indrukwekkende Ayers Rock en de Olga's.
En de oostkust met zijn prachtige stranden, tropisch regenwoud en Great Barrier Reef. De steden Brisbane en Sydney waar het heerlijk was om weer onder de mensen te zijn. We gaan het allemaal heel erg missen!

Ook nemen we nu afscheid van het rustige tempo van reizen. Ons reisschema gaat nu een paar versnellingen hoger. De laatste 7 weken gaan we maar liefst nog 15 vluchten maken. Dat zal wel even wennen zijn. Maar in tijd staan we morgen even stil. 2 november gaan we namelijk twee keer! meemaken. We vertrekken op 2 november om half 10 's ochtends vanuit Sydney en komen om 10 uur 's avonds op 1 november op Tahiti aan. Vier maanden hebben we minimaal 6 uur voorgelopen op jullie en vanaf morgen liggen jullie 11 uur op ons voor. Dat is toch wel heel bijzonder.

Zoals gezegd verlaten we morgen met met pijn in ons hart Australie maar we zijn ook heel nieuwsgierig naar Tahiti.

1. Anja Schuttert:
    1 november 2014
    Jee wat hebben jullie toch een gave reis en prachtige herinneringen! Wat moet dit ook fantastisch zijn voor jullie als gezin en voor Jorja en Timo afzonderlijk.
    Maar ook om al die tijdzones mee te maken en te 'voelen'.
    Ik ben ook echt benieuwd hoe de kinderen dit overweldigende avontuur ervaren en hoe het leren gaat. Wat zillen jullie veel te vertellen hebben :-)!

Ondertussen gaat het hier gewoon rustig door met aardrijkskundetoetsen, topo leren (groningen nu!), boekpromotie en werken met tablets op school. Chris is 10 jkt 9 jaar geworden dus ook weer een jaartje ouder. St maarten staat voor de deur en halloween is net geweest!

Geniet nog lekker daar. Kan niet wachten op jullie verhalen.

Gr anja en chris schuttert
  2. Stella:
    1 november 2014
    Goede vluchten gewenst!! Ben heel benieuwd naar de volgende stops, veel plezier ✈️!
  3. Mick:
    2 november 2014
    Heb vanochtend alle foto's van en reisverhalen over Australië nog eens bekeken en doorgelezen. Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien. Het prikkelt mij om Australië maar boven aan mijn vakantielijstje te zetten. Ook voor de kinderen moet het een geweldige ervaring zijn. Als jullie dit lezen is de reis terug in de tijd al weer achter de rug. Ik kijk uit naar jullie volgende foto's en reisverslag. Gniet van de volgende weken. Mick