Tropische verrassingen!

10 november 2014 - Tahiti, Frans-Polynesië

Zondagochtend vertrokken uit Sydney en na 2 goede vluchten komen we zaterdagavond aan op Tahiti. Je raakt er toch een beetje van in de war ... we hebben het gevoel dat de week niet op gang komt.

Als we uit het vliegtuig stappen slaat de hitte ons weer tegemoet, het tropische gevoel is meteen terug :-)  De eerste twee nachten op Tahiti (het hoofdeiland) gebruiken we om te relaxen. Daarna een grote verplaatsing naar Moorea. Maar liefst 5 minuten vliegen. Had ook wel met de boot gekund maar was wat lastiger met bagage. Ook de vlucht zelf was apart. Gewoon ergens gaan zitten, niks genummerde stoelen. Ook de flesjes water konden gewoon mee. Van een scanner of bagagecontrole hebben ze nog nooit gehoord. Koffers op de kar en zo het vliegtuig in. En ook binnen twee minuten er weer uit.

Op Moorea zijn we naar een Polynesische dorpje geweest met diner en dansshow. Beetje toeristisch maar wel leuk. En we zijn tenslotte ook toeristen. Ook een 4WD toertje gemaakt over het eiland. Op een karrenspoor de berg op en een prachtig uitzichtpunt. Helaas begon het daarna te regenen en was het erg mistig. Deze foto's hebben de website dan ook niet gehaald.

Als laatste naar het eiland Bora Bora. Moest verplicht van een oude buurman van ons omdat dat niet kon ontbreken op een wereldreis (klonk zo leuk). Goede tip!
Bora Bora is echt fantastisch, de kleuren blauw die het water hier heeft zijn ongelofelijk. Nog nooit hebben wij zulk blauw water gezien. En het 20 minuten durende boottochtje van de luchthaven naar ons hotel brengen wij door in opperste extase. Bora Bora is een tropisch eiland zoals we dat kennen van de plaatjes. Onze overwater bungalow overtreft onze stoutste verwachtingen en het eerste wat wij doen is plonsen in dat heldere water vanaf onze steiger.

De volgende dag maken we een boottochtje rondom het eiland. Tijdens dit tochtje zwemmen we met haaien, mantarays (hele grote roggen) en een heleboel vissen. In het begin is het best wel eng maar als je gewend bent is het natuurlijk fantastisch om er tussen te zwemmen. Zelfs de grootse visliefhebber is (kort) het water in geweest en heeft vier haaien waargenomen. Daarna besloot hij snel dat er foto's vanaf de boot moesten worden gemaakt.

De tweede volle dag genieten we van onze plek en heeft Arco nog getraind in de ping pong 'hal' Mocht de teamindelingscommissie dit lezen ..... gezien de vele trainingen is Arco op dit moment zeker eredivisiewaardig.

Nu zijn we weer terug op Tahiti en wachten we op onze nachtvlucht die ons naar een nieuw avontuur brengt: Paaseiland!

1. Peter:
    11 november 2014
    Wat een mooie blauwe zee. Schitterende foto's.
  2. Arnold Krook:
    11 november 2014
    mooi blauw is niet lelijk (erg mooi!!!!!!)
  3. Cora:
    11 november 2014
    Wow...geen woorden voor. Wat een geweldige uitzichten. Lief van je Lin...dat je ook aan ons denkt...lijkt wel of echt alle uitzichten zo mooi zijn;-)
  4. Sandra en Willem:
    Dat willen wij ook!!!