Van Brisbane naar Sydney

27 oktober 2014 - Sydney, Australië

Het leuke van reizen is dat je  verrast wordt door de plekken waar je komt en ervaringen die je meemaakt. Soms onaangenaam maar meestal aangenaam.
Zo zijn we in Brisbane verrast door een fantastische uitvoering van de Lion King. We hadden het geluk dat we nog kaartjes konden krijgen. We zaten op de 7e rij dus we konden het super goed zien. Het was 2,5 uur genieten van zang en dans.

Er zijn ook ervaringen die aangenaam zijn voor de kinderen maar voor ons wat minder. De Goldcoast is het pretparkenparadijs. Dus zijn we naar Seaworld en 'Wet and Wild' geweest. Voor ons veel te druk en angstaanjagend als Timo en Jorja bijna verticaal een glijbaan afsuizen, maar voor hun dus het einde.

In Byron Bay werden we verrast door een huisje, ons droom strandhuisje! Het huisje stond op een duin met uitzich op de baai. Een klein trappetje af en we waren op het strand, waar we konden surfen met de spullen die we mochten lenen. Vanaf onze veranda konden we de humpback whales zien langs zwemmen op hun weg naar de zuidpool. We hadden gezellige buren met kinderen die veel cricket speelden. Timo en Jorja konden lekker meedoen en zijn nu echte "Cricketcracks". Leuk ook om te zien dat ze makkelijk meedoen met andere kinderen en dat ze zich zelfs een beetje verstaanbaar kunnen maken. Vier heerlijke stranddagen hebben we hier gehad.

Ook worden we regelmatig verrast door lekker eten. Zo hebben we bij Ayers Rock de lekkerste butterchicken gegeten. In Alice springs een coconut/garnalen curry om je vingers bij af te likken. In Brisbane kwamen we terecht bij een geweldige japanner en op de weg van Byron Bay naar Coffs Harbour kwamen we terecht op de veranda van een leuk eethuisje waar we de allerlekkerste pompoensoep hebben gegeten. En dit is nog maar een greep uit onze culinaire verrassingen.

Na Coffs Harbour zijn we weer het binnenland in gegaan en hebben weer een paar mooie watervallen gezien. Helaas was de grootste wateval van New South Wales opgedroogd. Dat was een onaangename verrassing ;-)

Soms is iets even wennen maar blijkt het geweldig te zijn. Dat overkwam ons een paar dagen geleden. We kwamen aan bovenop een berg waar we een huisje hadden gehuurd. Het was er uitgestorven, het leek wel of we de enige waren op die plek. De bistro die open zou zijn, was dicht en wij hadden geen boodschappen gedaan (dichtsbijzijnde supermarkt 20km verderop de berg af). Gelukkig konden we nog wel een pizza bestellen. Maar het huis was fantastisch. Uitzicht over de vallei, veel kangeroes, vogels en goanna's om ons heen en hot tub op de veranda. Uiteindelijk hebben we hier 3 heerlijke dagen gehad.

Een andere 'onaangename' verrassing was de zoektocht naar nieuwe broeken. Timo was er volledig uitgescheurd en Jorja had ook een nieuwe broek nodig. Geen probleem zou je denken.... Echter geen kinderkledingwinkel te vinden. Alleen Target en More and Less Winkels waarbij vergeleken de Primark nog duur is. Rondgevraagd en de conclusie was dat er nauwelijks goede kinderkledingwinkels zijn. Ze lopen hier door de week in schooluniform en buiten schooltijd in surf- of sportkleding. Uiteindelijk toch wat op de kop getikt alhoewel de broek van Timo hopelijk snel vervangen kan worden!!

Nu zijn we in Sydney aangekomen, het eindpunt van onze Australië  reis. De komende 6 dagen gaan we genieten van deze geweldige stad. We zijn in ieder geval al verrast door het geweldige uitzicht vanuit ons appartement.

1. Giovanni:
    27 oktober 2014
    Echt SUPER al die mooie ervaringen! Maarre!....er wordt wel getraind toch???? Hahahaha
  2. Dylan:
    30 oktober 2014
    Even een inhaalslag gemaakt. Mooie tripjes hoor! Kan slechter aan de foto's te zien. En wij maar afstanden overbruggen voor de meest lelijke pingpongzaaltjes.

Las dit op internet: (al geweest wellicht) http://www.nrc.nl/inbeeld/2014/10/25/zonnebaden-en-kunst-bekijken-op-het-strand-van-sydney/.