Langkawi: de zee geeft en neemt ….

8 juli 2014 - Langkawi, Maleisië

De laatste bestemming in Maleisië is  Langkawi. 5 dagen in een mooi hotel aan Datai beach. Een fraaie baai die niet voor niets op plek 9 van de mooiste stranden van de National Geographic staat.

Ook het hotel is niet mis dus we wanen ons hier in het paradijs. Het is wat lastig te beschrijven daarom hebben we een paar foto’s op de website gezet.

We hebben hier heerlijk geluierd aan het strand. Timo en Jorja wisselden het zwembad af met spelen met de golven in zee. Na lang kijken en speuren werd een grote kokosnoot uit zee gevist. Helaas was het een halve dop. Een dag later nam de zee wraak. Timo werd gegrepen door een golf en zijn zwembril werd door de zee in beslag genomen. Grote paniek en verdriet bij Timo, hij was erg aan zijn zwembrilletje gehecht. De nieuwe zwembril uit de hotelshop kan er maar net mee door dus we gaan in Australië verder op zoek naar een nieuwe bril.

We hebben een kajak en zwemtour gemaakt. Het kajakken was leuk maar onze lichamen zijn niet gemaakt om lang in een kajak te zitten. Uiteindelijk waren we klaar met het kajakken door de mangrove. Conclusie was dat we nooit meer gaan kajakken, tenzij er een fatsoenlijke stoel op staat. Ook Timo en Jorja waren het hier volledig mee eens.

Door de jungle een klein wandelingetje gemaakt naar een waterpoel in een riviertje. Hier  heerlijk gezwommen in fris water en wat van de rotsen af gesprongen.

Ook een dag een stukje over het eiland gereden met een huurauto. Met de cable car naar een hoog punt op het eiland gegaan en het uitzicht was mooi. Helaas waren er wel wat wolken en regenbuien in de buurt. De auto iets verder geparkeerd en gewandeld naar een van de zeven pools van de Seven Wells fall en pools. Ook dit was heerlijk fris. Het weer was regenachtig geworden en het was vies warm. Hongerig doorgereden naar een craftshop-centrum. Er van uitgaande dat hier wel wat te eten zou zijn. Helaas ….. restaurant gesloten wegens Ramadan. Ook onderweg geen open eettent gezien.

Dan toch maar terug naar het hotel om daar een erg late lunch te nemen en daarna bij komen in de airco van de hotelkamer.

De eerste schoollessen zijn in Langkawi gestart. Dit is voor iedereen nog even wennen maar zal wel gaan lukken als we straks in de camper een wat vaster ritme en meer routine krijgen.

Morgen vliegen we naar Darwin in Noord–Australië. Wellicht zijn we net op tijd door de douane heen om het voetbal te kunnen zien. Hoewel ons bedje dan ook wel erg lonkt om 05:30 ’s nachts na een lange reisdag/nacht.

1. Sanne:
    9 juli 2014
    Hey Jorja en Timo hopelijk hebben jullie het heel leuk. Ik wel en Nederland staat in de halve finale het het begint over 30 minuten het is echt spannend ik ben zenuwachtig. Nog heel veel plezier en xxxxxxxxxxxxxx Sanne
    ps: Ik ben jaloers op jullie nou 1000 xjes van Sanne
  2. Timo en Jorja:
    10 juli 2014
    Hoi Sanne, wij hebben het hier erg leuk. We zijn nu net aangekomen in Australie. Toen we in onze hotelkamer kwamen begon net de tweede helft. Wij hebben vanaf toen alles gezien .... en mama was gewoon naar bed gegaan! Jammer dat ze verloren hebben. Jij ook veel plezier in Brazilie dat wordt vast ook heel erg leuk. Ook van ons heeeel veeel xxxxxxxx