Camperleven, krokodillen en bezoek

18 juli 2014 - Katherine, Australië

Na een lange reisdag vanuit Langkawi via Kuala Lumpur komen we in Darwin aan. Helaas hebben we ruim een uur vertraging waardoor we de eerste helft van Nederland tegen Argentinië gemist hebben. “Gelukkig” duurde de wedstrijd daarna nog lang ……;-) Na wat bijslapen zijn we naar de Mindl markets gegaan bij het strand. Een drukte van belang bij de vele kramen en ook veel eetmogelijkheden. Uiteindelijk voor hotdogs op het strand gekozen. Het strand zat vol met mensen die met een lekkere snack de zonsondergang bekijken.
Pingpong maatje Bart kwam de volgende nacht aan om een week mee te reizen. Wij in de camper en hij er in een autootje achteraan. Het ophalen van de camper ging weer met de gebruikelijke horten en stoten. Fatsoenlijke stoelen uitgekozen en de camper goed bekeken. Achteraf toch niet goed genoeg want een dag later nog een mail moeten sturen met nog meerdere gebreken. Niet onoverkomelijk maar het is altijd gezeur en als je niet oplet hang je.

Het camperleven komt langzaam op gang. De overgang is toch wel groot. De badkamer van de royale hotelkamers is minstens net zo groot is als de gehele camper, dus dat is even behelpen. Maar alles went en nu hebben we de routine van neerzetten en vertrekken goed in de smiezen. Gelukkig is het ook hier nog behoorlijk warm dus zitten we ook meestal buiten onder de luifel.

In de Northern Territory hebben we Litchfield National park en Kakadu National park als eerste bezocht. In Litchfield gezwommen bij de mooie waterpoelen onder aan de watervallen. In Kakadu de veilige optie van de boot genomen vanwege de vele “salties”, vriendelijke krokodillen van tussen de 3,5 en 7 meter lengte. Ook genoten van de vroege Yellow-river cruise bij zonsopgang en vele vogels gezien. Ook zelden mensen zo lyrisch zien worden van minivogeltjes zoals de kingfisher (lijkt op onze ijsvogel).

We zitten nu in Katherine waar we de Katherine Gorge bezocht hebben. Wederom per boot maar dit komt omdat we gezworen hadden om nooit meer te kajakken. Een mooie tocht ter afsluiting van Barts verblijf. Hij is terug naar Darwin voor zijn vlucht terug naar Sydney.

Zoals gezegd moesten we (vooral Linda) wennen aan het campingleven en leven met zijn allen in zo’n kleine ruimte. Je staat natuurlijk gewoon in een rij, hutje mutje, op de camping en vaak niet op de idyllische plekjes die je in de brochures ziet. Maar nu alles een plekje heeft in de camper en er een soort routine ontstaat, beginnen we het weer te waarderen. Timo en Jorja vinden het trouwens geweldig in de camper en ook het reizen gaat hun goed af. Het is vooral voor Timo heel erg jammer dat de verhalen die tijdens excursies worden verteld in het Engels zijn. Hij wil alles weten en een beknopte vertaling wordt niet altijd geaccepteerd. Hij zit vol met vragen en het is jammer dat er geen interactie met de gids kan ontstaan.
School is ondertussen in volle gang en dat gaat goed. Jorja is niet te stoppen en heeft altijd zin om te gaan leren en doet netjes haar werk. Bij Timo is er iets meer overredingskracht nodig, maar over het algemeen is dat van korte duur en gaat ook hij gewoon aan de gang. Wij vinden het leuk om ze les te geven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade